بسیاری از دوستان و همکاران گرامی در مورد فاز ٢ در نرم افزار Revit Architecture سوالاتی پرسیده اند.در این سوالات متوجه درک غلط بعضی از دوستان از فاز 2 در این نرم افزار شدم ، که لازم می دانم در این مورد اندکی توضیح دهم ، انشاا.. که شبهات را برطرف کند .

در این نرم افزار به صورت عمومی (منظورم شرایط خاص نیست) ابتدا عناصر اصلی ساختمان (دیوار ، کف ، سقف و ...) به صورت لایه های اجرایی فاز 2 (سفت کاری ، نازک کاری و ...) در مدل 3 بعدی بهنگام ترسیم پلانها و نماها و ... پیاده سازی می گردند . بنابراین در مقاطع مقیاس 1/100 یا 1/50 بخش اصلی فاز 2 را پیاده سازی می نمایند.

در مرحله بعد برای مقاطع 1/10 یا 1/5 یا بزرگتر از آن بقیه جزئیات فاز 2 (عایق کاری رطوبتی ، آبرو بام ، هره چینی آجر نما ، درز انبساط و ....) روی مدل اصلی به صورت 2 بعدی ترسیم می گردد،همانند عملیاتی که با اتوکد انجام می دهیم با این تفاوت که استخوان بندی اصلی ساختمان توسط نرم افزار تهیه شده است و لازم نیست به صورت 2 بعدی مقاطع را ترسیم کنیم ، بلکه نرم افزار این مقاطع را از مدل 3 بعدی به ما خروجی می دهد . و آنچه که سرعت کار را افزایش می دهد ابزار های ویژه دیتایلینگ هست و اینکه با تغییر مدل اصلی نقشه ها نیز تغییر می یابند.

بنابراین نباید از این نرم افزار توقع داشته باشیم که تمام کارهای فاز 2 را خودبخود انجام دهد .بلکه بخشی را براساس اطلاعات داده شده ترسیم می کند و بخشی را کاربر به آن اضافه می نماید.

و قدرت اصلی قضیه در همین جا مشخص می شه :

ده الی پانزده سال زحمت کشیدیم و توی نرم افزار Autocad مجموعه کاملی از دیتایلها رو ترسیم کردیم ، و حالا می خواهیم از این نرم افزار جدید استفاده کنیم.اونوقت کی حالشو داره که دوباره توی رویت این پانزده سال رنج و زحمت رو دوباره بکشه.خوب این اصلا نگرانی نداره ، چون که تولید کنندگان این نرم افزار خودشان پیشاپیش فکر این قضیه رو کرده اند و راه حل رو پیش پامون گذاشتن