یکی از امکانات فوق العاده نرم افزار رویت ، بخش مدلسازی پارامتریک parametric design هست که البته در این نرم افزار به curtain system یا همان مدلسازی پوسته ای مشهور هست.

تصویر 1- نما

توصیه می کنم اگر می خواهید در این مورد اطلاعات بیشتری بدست بیاورید ادامه مطلب را بخوانید ...


اگر با بخش پیشرفته این نرم افزار کار کرده باشید مسلما قسمت mass modeling را مشاهده کرده اید و مدلهایی را هم در این بخش ساخته اید .

اما عده ای از دوستان اطلاع ندارند که در همین بخش مدلسازی ، مدلهایی را می توان ساخت که پس از ساخت آن مدل ، کنترل و تغییرات فوق العاده راحت خواهد بود ، تا این حد که به جرات می توان گفت مدلسازی اتوکد و تری دی مکس (البته در بخش معماری و ساختمان) باید در برابر این بخش مدلسازی رویت سر تعظیم فرود آورد .(البته منظور من این نیست که مدل سازی رویت از مدلسازی اتوکد و تری دی مکس قوی تر هست بلکه مجددا ذکر می کنم در بخش مدل سازی پوسته ای یا همان مدل سازی پارامتریک ، رویت از اتوکد و تری دی مکس قویتر هست.)

 

برای اینکه قضیه مقداری روشن تر بشود تصاویر زیر را که با همین امکانات در رویت مدلسازی و رندر شده است را ببینید.

 

 

تصویر 2- پرسپکتیو

 

تصویر3- پرسپکتیو

 

تصویر4- دید سایت

 

مسلما برای تعداد کثیری از کاربران تازه کار رویت این سوال مطرح است که منظور از پارامتریک در این نوع مدلسازی چیست و پاسخ این است که : با تغییر یک یا چند پارامتر (یک عدد یا طول یا ضخامت یا فرم و....)در تمام شکل اصلی این تغییر اعمال گردد .

برای اینکه بیشتر این مطلب را درک کنیم لطفا تصاویر زیر را نیز مشاهده کنید . در 3 تصویر زیر ، 2 پوسته در کنار هم هستند که هر دو از لحاظ فرم پیرامونی دقیقا مثل هم هستند اما از لحاظ اجزای درون متفاوت . این 2 فرم تنها با تغییر یک پارامتر (تغییر عنصر تکرار شونده) متفاوت شده اند .

تصویر

تصویر

تصویر

نظرات و سوالات خود را بنویسید.متشکرم